Home » Buitenland, Samenleving

Moslims waarden niet superieur aan de wetten van de Franse republiek

Een 24-jarige Fransman heeft tijdens de bevalling van zijn vrouw de verloskundige geslagen, omdat zij tijdens het bevallen de boerka van zijn vrouw probeerde af te doen. De man is opgepakt en zit achter de tralies.

Artikel gaat verder onder deze advertentie

Nassim Mimoune was al verwijderd uit de verloskamer omdat hij de verloskundige een ‘verkrachter’ noemde nadat zij een inwendig onderzoek bij zijn vrouw deed.

Op het moment van de geboorte van de baby zag hij vanachter een raam de verloskundige de boerka afdoen en stormde hij wederom de verloskamer in. Hij sloeg de verpleegster in haar gezicht en eiste dat zijn vrouw weer volledig gesluierd werd.

Terwijl zijn vrouw vervolgens beviel van een zoontje, werd Mimoune afgevoerd door de beveiliging van het ziekenhuis in Marseille. Later is hij gearresteerd op verdenking van mishandeling.

Een rechter in de Zuid-Franse haven besloot Mimoune een gevangenisstraf van zes maanden te geven omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’. (Bron: Telegraaf.nl)

Deel dit bericht. Gebruik de oranje knop voor nog meer opties


50 Reacties

  • Martin zegt:

    Eindelijk een land waar de rechterlijke macht het snapt

    Respect

  • maria zegt:

    Nooit een fan geweest van de Fransen maar ze snappen prima hoe ze dit wangedrag moeten aanpakken. Chapeau!

    • jecz zegt:

      Hoe achterlijk moet je zijn? Ene kant zielig andere kant belachelijk …Godsdienstwaanzin…Deze mensen horen niet in de beschaafde wereld ..

  • corina zegt:

    zie je wel die lui leven nog in het jaar nul
    gelijk het land uitzetten terug naar de woestijn

  • Alex Hoogeveen. zegt:

    Echte cultuurverijkers,echt een aanwinst voor Europa.

  • peet zegt:

    Wordt er zo vrolijk van al die moslims en hun fijne waarden en normen, kuch !kuch, Snel terug naar jullie zandbak plz.

  • anna zegt:

    mijn dochter is tandarts en heeft ook van dit soort patiënten die niet door haar geholpen willen worden, zij neemt ze dan ook niet meer aan …

  • mike zegt:

    Toont weer duidelijk aan dat de culturen teveel verschillen om samen in een land te wonen.Buiten een inburgeringscursus zouden er meer vragen gesteld moeten worden over hun ideeen over onze samenleving en ONZE normen en waarden.Kunnen ze daar niet mee leven moeten ze absoluut niet worden toegelaten.En met een boerka al helemaal niet want dat is zelfs strafbaar.

  • mike zegt:

    PS,als we in een land komen met hun religie moeten we ons houden aan regels uit het jaar 0 anders loop je kans gestenigd te worden.Misschien een idee om voor de overtreders hier ook een passende straf te bedenken.

  • tonwp zegt:

    Ik raak er steeds meer van overtuigd dat moslims niks te zoeken hebben in Europa! Veel teveel cultuurverschillen, zelfs in de kleinste dingetjes. En dan die achterdocht…

  • tonwp zegt:

    En wat P.F. indertijd zei over de moslims, iets van achterlijke cultuur, blijkt hoe langer hoe meer waar!!!!!

  • luuk zegt:

    Feitelijk mag men niet discrimineren, maar ohhh weee als de moslims in hun trots gekrenkt worden, dan is het hek van de dam.
    Ik vind het eigenlijk een te lage straf wat die man opgelegd is.
    Gelijk het land uitzetten die vent met zijn losse handjes
    (eventueel tezamen met zijn familie)

  • Onbekend zegt:

    In welk jaar is dit gebeurt ? Je kan me toch niet wijsmaken dat deze man toerekeningsvatbaar is ? In Nederland zijn ook al verplegers mishandeld door moslims, en dit gaat nog helemaal uit de hand lopen. Ik kan mij niet voorstellen dat de Koran mensen verbied om elkaar te helpen bij het schenken van het leven. De verpleegster heeft alleen geholpen en word dan zo mishandeld. Op wat voor gronden ? Omdat ze die vrouw wilde aankijken ? Mogen vrouwen elkaar niet zien volgens de Koran ?
    Wat geloof betreft, ieder voor zich, maar aanpassen zul je moeten.

  • robert zegt:

    gewoon een verbod op dit soort kleding in een ziekenhuis!!! wat een dwaas!!! stokslagen geven,, straffen zoals hun dat ook in hun eigen land doen!!!

  • Ibrahim Benkhlifa zegt:

    Wat een reacties zeg. Waar is de vrijheid van de mens om te kiezen en te geloven wat hij of zij wilt en dus ook aan te trekken wat hij of zij wilt? Oh nee wacht, dat geldt alleen als het in ons straatje past! Het Westerse straatje wel te verstaan! En al die mensen die roepen laat ze maar naar hun thuis landen terug gaan om te doen wat ze willen: Wordt eens wakker! De Moslims worden zo langzamerhand overal beperkt in hun vrijheden omdat het zeer arrogante westen haar zogenaamde normen en waarden onder de naam democratie ook in die thuislanden aan het opdringen is. Maar laat ik jullie dan gelijk wakker houden: Wij geboren Nederlandse Moslims zullen onze Islamitische normen en waarden nimmer verkwanselen en we gaan nergens heen, dus wen er maar alvast aan of pak zelf je biezen! Groet, een Nederlandse Mosilms (Geboren en Getogen) P.s.: Als ik zie dat iemand de hoofddoek van mijn vrouw er af rukt (helmaal iemand die geen handhaver van de wet is) zonder haar toestemming dan hoop ik dat die persoon heel snel kan rennen!

    • Frenk zegt:

      Het ging hier om een boerka en niet om een kopvod, daarbij hielp die verpleegster de vrouw te bevallen.

      Ik hoor wel vaker van moslims dat ze hun islamitische “waarden” niet zullen verkwanselen aan ons Kaffirs maar daar kan ik kort en bondig op zijn.

      Pas je aan, hou je middeleeuwse denkwijzen binnenshuis en val ons niet lastig. Dan mag je blijven wonen en werken hier maar denk niet dat het zoveelste kalifaat ooit gesticht zal worden, niet in Europa tenminste. De mensen weten veel meer van de Islam dan jij denkt tegenwoordig met het internet en de achterdocht is terecht. Moslims zien niet moslims als minderwaardig en daar hebben wij Europeanen al een beetje teveel van meegemaakt

    • Richard zegt:

      Jij bent duidelijk in het verkeerde land geboren .
      Nederlandse normen en waarden staan boven religieuze , want dat is persoonlijk en het andere nationaal .
      Dat heet hierachie . wen er maar aan .
      en nee ik ren niet weg , wat een loos dreigement

    • Richard zegt:

      Jouw zogenaamde zelfverzekerde, stoere taal verraad dat jij een enorm minderwaardigheidscomplex hebt en je maatschappelijk buitengesloten voelt.Je leeft en wordt gevoed door een Christelijk Nederland.Er is geen plaats voor moslimfundamentalisten in Nederland als jij.Zeker 95% van de moslims hier zijn dat niet !! Als je zo principieel bent moet je ook zo principieel zijn om zelf Nederland te verlaten en te vertrekken naar een fundamentalistisch moslimland. Jij valt onder de categorie: “salonmoslim” die fundamentalistisch islamitisch lult en tegelijkertijd misbruik maakt van onze Nederlandse welvaart. Wees principieel en vertrek en vermoei ons en 90% moslims niet met je achterlijke gezwam over vrouwonderdrukkende normen en waarden.

      • Ibrahim Benkhlifa zegt:

        Don’t assume that makes an ass of you and me! In dit geval alleen jij. Jouw beredenering verraadt de arrogantie waar ik het eerder over had. Ik ben vrij geboren dus virj om te kiezen wat ik wil en te doen wat ik wil zolang dit niet tegen de wet is. Dat jij jezelf daaraan irriteert is geen criterium voor mij om me ergens ander te gaan vestigen. Ja ik ben principieel. Principieel om te kiezen voor mijn land (Nederland) en mijn Religie (de islam). Dit is niet tegenstrijdig aan elkaar zolang ik me aan de wet houd en mijzelf inzet voor deze samenleving door een toegevoegde waarde te hebben. Dus dat een deel van de bevolking niks van moslims en de islam moet hebben, is hun probleem. Realiteit is, dat de Islam en moslims een dagelijkse realiteit is die niet snel zal verdwijnen. Daarom zullen we elkaar wel moeten accepteren.

    • devereffenaar zegt:

      hoop dat jij hard kan lopen

    • Anoniem zegt:

      Waarom zijn jullie hier naar toe gekomen als jullie de wetten niet respecteren?
      en vrouwen onderdrukking is in Nederland verboden
      Waar haal iemand het lef vandaag om een verloskundige verkrachter te noemen?
      Zijn jullie zo erg bang van vrouwen dat jullie ze inpakken?
      Moet ze ook haar hoofddoek op als jullie sex hebben?

      • Ibrahim Benkhlifa zegt:

        de meeste Moslims die hier nu wonen hebben geen keus gehad. Zij zijn hier geboren en zijn dus Nederlander. Wetten accepteren we wel degelijk, maar niet als ze speciaal voor de moslims zijn gemaakt om hen te beperken in hun godsdienstvrijheid. Ik ben by the way geen voorstander van de boerka in het westen, maar verbieden vindt ik belachelijk. Die man zal in zijn emotie domme dingen geroepen hebben inderdaad die nergens op slaan. En als het een vrouwelijke verloskundige was dan had hij helemaal geen recht van spreken. Die burka mag af in de nabijheid van vrouwen. We zijn niet bang van vrouwen maar we vinden hen waardevol. Het is net als een juwelier die zijn meest kostbare diamant in een doosje heeft zitten in een kluis. Dit doet hij niet omdat die diamant niks waard is of er bang van is. Een aardappel die een lage waarde heeft, vind je op de markt bijvoorbeeld en gaat van hand op hand. Wij kiezen om onze vrouwen te behandelen als diamanten de ander behandelt hen als aardappel. Ieder zijn eigen vrije keus! En wat ik met mijn vrouw doe gaat je geen bal aan, net zo min dat het mij wat aan gaat wat een ander met zijn partner doet. Maar mijn vrouw en ik zijn net als 1 lichaam, geen geheimen en geen bedekkingen.

  • western girl zegt:

    Islam, daar kan ik kort & bondig over zijn: het is een achterlijk geloog. Die gasten leven nog volgens het jaar nul. Islam is een woestijnreligie, daar is het ook ontstaan (in Saudi Arabie). De islam is gemaakt door mannen, voor mannen. Die moslims hebben hier in het Westen burgerrechten. Hoe zit het met land van herkomst want ik ken geen enkel islamitich land dat goede burgerrechten heeft. Burgerrechten en islam gaan niet samen! Islam is een gevaarlijke indoctrinatie. Die gasten vluchten allemaal hun geboorteland uit, ze willen allemaal rijkdom en democtratie (dat roepen ze tenminstn) maar aanpassen zodra ze in het westen wonen doen ze niet. Van alle buitenlanders die in NL wonen, zijn alleen de moslims van het hardnekkige soort die zich maar amper weten aan te passen. En waarom moet je je zo kleden dat je religie aan de buitenkant al te zien is? Aan westerlingen kun je niet zien of ze een geloof aanhangen en zo ja, welk. Ik kan aan een westerling niet zien of hij/zij katholiek, protestants of ongelovig is. Aan de meeste mensen kun je dat aan de buitenkant niet zien. De moslims daarentegen gaan gekleed in voddoeken/burka’s/soepjurken en weet ik ‘t al niet, zodat duidelijk te zien is dat ze het islamitisch geloof aanhangen. Ik vind dat iedereen zich gewoon neutraal moet kleden, geloven kun je namelijk ook thuis doen, daar heb je echt geen hoofddoek voor nodig. Aanpassen en zo niet, opzouten naar land van herkomst. Wij westerlingen moeten eens hetzelfde proberen als wat die gasten hier doen, het zal mij benieuwen of het ons gaat lukken om daar een katholieke school te openen, of een slager waar enkel varkensvlees te koop is. Ik vrees dat dit niet gaat lukken. Hier krijgen die islamietjes alles voor mekaar. Dat moet afgelopen zijn! Aanpassen en zo niet, direct enkeltje terug naar de woestijn! Ga daar die middeleeuwse gebruiken maar uitvoeren, maar niet hier in Europa! Islam is een achterlijk, gevaarlijk indoctrinatie. Dat hele geloof zou bij wet verboden moeten zijn! De Koran moet per direct op de brandstapel wordn gegooid. Net als WIlders zegt, de koran is te vergelijken met Mein Kampf van Hitler. Inderdaad, de koran is het meest achterlijke boek wat er bestaat.

    • angela zegt:

      Hallo Western girl,

      Je hebt helemaal gelijk, met jou denken er vele nederlanders er zo over.

      ga zo door. angela

  • Richard zegt:

    mooie laatste vergelijking . klopt ook nog ergens een beetje

  • western girl zegt:

    Klopt zeker. Ga als westerse vrouw maar eens naar een islamitisch land en gewoon gekleed gaan zoals we dat hier in NL ook doen (westerse kledij dus), geloof me, je wordt door de mannen bekeken als een lustobject en door de vrouwen alsof je een of andere hoer bent. Waarom zijn die moslimmannen zo hitsig? Dat komt omdat ze hun eigen soort niet mogen zien, want die moeten zcih verstoppen achter een lap stof van top tot teen. Schoonheid heb je gekregen JUIST om het te laten zien, maar daar leven ze in de veronderstelling dat het een schande is en dat je je schoonheid moet verbergen. Dat is toch zo achterlijk!!! Dat is echt niet van deze tijd en dat past totaal niet in een democratisch land als Nederland en overige west europese landen.
    Moslimmannen hebben kledingvrijheid, de moslimvrouwen daarentegen niet, zij moeten zich verplicht verbergen in lappen stof. Slaat totaal nergens op. Je ziet die vrouwen zelfs op het strand liggen met burka en al, sterker nog, ze gaan zelfs met die burka het water is. Het ziet er niet uit als ze het zeewater weer uitkomen. Als ik een pasfoto moet laten maken, ben ik verplicht om mijn oren te laten zien, er mag zelfs geen sprietje haar voor mijn oren en ogen vallen. En die moslims mogen gewoon met voddoek en al op de foto. Wie worden er nu gediscrimineert, wij of zij? Persoonlijk vind ik dat wij TEVEEL rekening houden met hun geloof. Als zij hier willen wonen, moeten ZIJ zich maar aanpassen, en als dat rare geloof zo belangrijk voor ze is, dan moeten ze lekker hun koffers pakken en terug gaan naar land van herkomst. Kunnen ze daar islamietje spelen zoveel als ze willen maar niet hier!! In de Koran staat dat een man zijn vrouw een corrigerend tik mag geven als zij niet gehoorzaam is. Waaaaahhaaaaaa…..nou, ten 1e, wat verstaat men onder een corrigerende tik?? Ten tweede, hoe zit het andersom? Mag een vrouw een man ook een corrigerend tik uitdelen als HIJ niet gehoorzaam is? Schei toch uit, die hele islam…ik word er kotsmisselijk van. Dat enge geloof zou VERBODEN moeten zijn! Islamieten denken en leven nog zoals wij dat 1000 jaar geleden deden. Islam en democratie gaan niet samen want de islam is intolerant. Kijk maar hoe de islam tegenover andersdenkende staat, of tegenover homo’s, hoeren, etc. Dat wordt allemaal niet geaccepteerd. Hoe kun je het dan hebben over vrijheid & democratie terwijl de islam zo intolerant is als de pest. Burgerrechten kent de islam nog geeneens, laat staan dat de positie van de vrouw daar goed ontwikkelt is. Jongens zijn daar vanaf de geboorte meer waard dan meisjes. Daar begint de onderscheid & discriminatie al. Moslimkindjes worden met de islam groot gebracht, het wordt er met de paplepel al ingebracht. De indoctrinatie begint al met de geboorte! Het feit dat een vrouw zich moet sluieren (ook al beweren sommige moslimvrouwen dat ze een hoofddoek uit vrije wil dragen, geloof me, als jij vanaf je geboorte met dat geloof geindoctrineerd wordt, dan is er geen sprake van ‘vrije keuze’), maar het feit dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en/of een burka, daarmee maak je al onderscheid tussen mannen en vrouwen. Als een vrouw een hooffdoek moet dragen, dat moet dat dan ook maar voor een man gelden, dan heb je namelijk gelijkheid. De islam is gebaseerd op apartheid en middeleeuwse gewoonte (zeg maar gerust barbaarse gewoontes). In veel islamitische landen mogen moslims niet van hun geloof afstappen. Doen ze dat wel dan hangt er een gevangenisstraf of zelfs de doodstraf (!) boven het hoofd. Dat geloof wordt ze dus gewoon opgelegd en door de strot geduwd. Hoezo democratie??? Waar vind je dat binnen de islam? Als moslims ervoor kiezen om afstand van hun geloof te doen, belanden ze in de gevangenis. Noem jij dat vrijheid? Ik niet! Daarom is het goed dat wij mensen hebben als Geert, hij ziet wat voor een gevaar de islam is. En wat dacht je van de Sharia? Dat is helemaal om huiverig van te worden! Islam…meest idiote en gevaarljke religie die er maar bestaat. Islam is geen religie, islam is een hersenspoeling. Als er een God zou bestaan, dan laat hij mensen vrij. Vrij om zelf te bepalen wat je eet/drinkt, en hoe je je kleedt. Ik hoef niet uit te leggen wat ik hiermee bedoel, want de Islam bepaalt wat er wel of niet gegeten mag worden en hoe een vrouw zich moet kleden. Is dat liefde? Nee, dat is manipulatie. En dat is islam, een grote manipulatie.

  • western girl zegt:

    En even een boodschap aan Ibrahim: wees blij dat jij hier MAG wonen! Hier heb jij vrijheid. Zo aan je naam te zien ben je van oorsprong geen rasechte Nederlander. Ik doe een aanname, maar ik ga er even vanuit dat je ouders van oorsprong uit een islamitisch land komen. Wat jij hier allemaal kan en mag, zal in een islamitisch land nog geeneens denkbaar zijn!! Vrijheid van meningsuiting kennen ze in moslinlanden niet. Alle moslmlanden lopen qua ontwikkeling nog ver achter. Niet alleen qua gebruiken, maar ook qua technologie, wetenschap etc. Het is het westen, de VS, China, Japan die met ontwikkeling, moderne wetenschap en zo komem. Wat doen die arabieren? Wat vinden zij uit??? Hoeveel Arabieren staan er op de lijst van de nobelprijswinnaars? Je zou je als islamiet bijna de ogen uit de kop moeten schamen hoe diep triest het gesteld is met de ontwikkeling van moslimlanden. Arabieren vindn NIKS uit, behalve dreigementen uitten en zichzelf opblazen. Hoeveel westerlingen ken je die zichzelf opblazen in ruil voor 70 maagden??? Ook zoiets achterlijks! Arabieren willenm wel profiteren van de Westerse uitvingeen en luxe maar zelf iets ontwikkelen, zelf een steentje bijdragen, zelf inoverend bezig zijn, dat doen ze niet. Nee…dat komt omdat ze het te druk hebben met kontjes de lucht ingooien richting Mekka. Om die gekke Allah te aanbidden. Ik vind de hele islam 1 groot zielig geloof. Islam is voor de domme.

    • Ibrahim Benkhlifa zegt:

      Wat dacht je van Algebra? Wat de basis is van bijna alle wetenschappen? Dat de arabieren nu niet echt veel bijdragen aan de wereld is een feit wat ik niet kan en wil ontkennen. Dat is genant en daar loop ik niet voor weg. Tot slot, nogmaals het is geen gunst dat ik hier MAG wonen. Als dat zo was, dan geldt dat ook voor jou. Want niemand zijn voorouders komen uit deze streek. Zoek maar uit waar die van jou vandaan komen, als je ver genoeg zoekt dan zul je verrast zijn.

      • Francis zegt:

        Ten eerste Ibrahim, respect dat je het netjes houdt en met veel geduld jouw standpunten wilt uitleggen en waarom jij ervoor kiest om moslim te zijn. Er zijn er hier zat die zich niet gedragen kunnen, moslims en niet moslims.

        Ik ben Joods van geboorte maar doe daar niets aan. Wat veel mensen niet weten is dat er het Joodse volk is, waar ik toe behoor, en de religie van dat volk. dat eerste was niet mijn keuze en die laatste hang ik niet aan. Geeneen religie, overigens.

        Toch, en ik ben denk ik minder gekleurd, dwz, objectiever want niet religieus, heb ik wat bedenkingen bij veel wat de Islam betreft. Ook zo bij Joden en Christenen, btw. En laten we ook de Hindoes er niet buiten houden.

        Ik ben van mening dat elke religie erop gebaseerd is mensen te overheersen, het leven voor te schrijven, dicteren hoe om te gaan met bepaalde zaken maar bovenal, en, en dat vind ik het belangrijkste, mensen te beperken.

        Als ik dit lees, http://1n2.nl/buitenland/avideo-zo-maak-je-een-autobom-haatbaarden-geven-nieuwe-instructievideo-getiteld-inexhaustible-weapons-vrijvideo-zo-maak-je-een-autobom-haatbaarden-geven-nieuwe-instructievideo-vrij/ of dit http://1n2.nl/buitenland/bizar-hamas-stem-op-ons-wij-doden-meer-joden/ en ik weet wel dat dit niet voor alles dat zich moslim noemt staat, word ik daar niet blij van. Als ik dan verder spit en lees hoeveel meer uitwassen er nog wel niet meer zijn, of gewoon een hele leugenindustrie is opgezet die in het engels het een zegt en in het arabisch (Israel conflict) het ander raak ik alleen maar meer overtuigd dat Islam een militaire doctrine is, opgelegd door een leger generaal met visioenen wanneer die hem zo uitkwamen. En ik zeg dit niet om je te beledigen maar om er op in te gaan.

        Laten wel wel zijn, met dronken soldaten win je geen oorlog, daarbij droog je uit door alcohol en in het klimaat en de omgeving waar veel afspeelde raken je soldaten daar niet fitter van. Daarbij is tijdens het leven van Mohammed niet de Koran geschreven maar daarna en na zijn dood raakten de verschillende facties die bij hem waren aangesloten in een aardige breuk met elkaar. Die breuk is er nog! Zo heb je de Soennieten en de Sjiieten. Die bestaan allebei al vanaf vlak na zijn dood.

        Maar erg veel verschil is er niet, alhoewel de Soennies de nogal merkwaardige gesprekken van Mhammed met Allah vooral aanhouden. Ik geef het voorbeeld van borstvoeding geven door een vrouw aan een mannelijke collega om meer familiariteit te krijgen en ze met hem in dezelfde kamer mag zijn, niet gesluierd. Dat is het verhaal van Mohammed en zijn adoptiezoon Saïd, en de gevolgen daarvan geloof ik. Correct me if I am wrong!

        De Sharia, met gerust een aantal boosaardige straffen, zoals kruisampteren (Rechterhand, linkervoet), een vrouw met haar verkrachter laten trouwen zodat ze niet naar de gevangenis hoeft vanwege overspel? Het executeren van homo´s, of afvalligen, of bekeerlingen bijvoorbeeld.

        Dat is niet echt meer van deze tijd, vind ik toch

        • western girl zegt:

          helemaal mee eens. Religie is destijds ontstaan om de mensen richtlijnen mee te geven. Religie mag niet opgelegd worden, dan is het allang geen liefde c.q. vrijheid meer. Heden ten dage hebben mensen geen religie meer nodig. In Nederland worden kerken plat gegooid. Helaas komen er moskeeen voor terug. Bidden kun je thuis ook, daar heb je geen kerk of moskee of synagoge voor nodig. Overigens, @Ibrahim, moslims mogen wel in het vaticaan komen! We kunnen lang of kort praten over de islam, feit is wel dat de islam niet met de tijd meegaat. Feit is wel dat de burgerrechten in alle islamitische landen slecht is. Feit is wel dat er teveel regeltjes zijn binnen de islam, die wij in het westen onacceptabel en niet van deze tijd vinden. Islam wil macht en controle houden. Het wordt wel eens tijd dat alle moslimlanden hun geloof onder de loep gaan leggen en in gaan zien dat vele dingen uit de koran/islam echt niet meer kan in deze tijd. Als ik naar uitvindingen kijk, wetenschap, ontwikkeling, dan lopen alle moslimlanden nog ver achter. Ze willen vrijheid, ze willen wel de luxe en uitvindingen van het westen, maar een steentje bijdragen, vooruitstrevend zijn, dat is ver te zoeken bij die islamitische landen. Ik ben er ook fel op tegen om turkije toe te laten treden in de EU. Turkije schendt heden ten dage nog steeds de rechten van de mens. Christenen in turkije worden gediscrimineert. Christenen in Turkije betalen meer belasting dan moslims, puur omdat ze christenen zijn (vandaar ook dat Geert met de voddentax kwam, hij vond -geheel terecht- dat moslima’s dan maar extra belasting voor het dragen van een hoofddoek moeten gaan betalen). Turkije heeft Noord Cyprus in handen, maar wat doen ze qua onderhoud? Helemaal niets. Het gedeelte wat turkije ‘bezit’ ziet er uit alsof je 100 jaar terug de tijd in gaat. Het is te hopen dat Turkije nooit toegelaten wordt tot de EU. Ten eerste ligt Turkijk in Azie en niet in Europa. En als Turkije eenmaal toegelaten wordt heb je kans dat daarna Syrie of Jordanie of Libanon het ook wel interessant vindt om toegelaten te worden tot de EU. Laat Turkije zich eerst maar eens gaan bemoeien met binnenlandse politiek en de rechten van de mens, want ook dat is in Turkije bij lange na niet goed ontwikkeld.

  • Ibrahim Benkhlifa zegt:

    De reacties zijn alles zeggend en bevestigen juist de intolerantie van de westerling. Onze ouders waren welkom omdat ze zich onderdanig gedroegen en het vuile werk mochten opknappen. Wij die hier geboren zijn, en ons als Nederlander voelen mogen blijkbaar niet kiezen voor een religie die anders is dan wat hier gewend is. Terwijl het Westen wel pretendeerd een veilige haven te zijn voor andersdenkenden. Dat er in het Midden-Oosten Huichelaars rond lopen die de Islam misbruiken voor hun eigen belangen dat onderken ik . Dat er extremisten zijn dat onderken ik ook (wat overigens ook onder de christenen en joden zo is). Maar daar mag je niet de religie de scguld van geven. Bovendien voor degene die de Islam achterlijk vinden, verdiep jezelf eerst in je eigen geschiedenis zoals de middeleeuwen waarin de kerk mensen misbruikten (zoals nu nog steeds is bij kinderen), waarin de vrouw minderwaardig was aan de man. Het is niet vor niks de meest donkere periode in de westerse geschiedenis. Omdat veel van deze misstanden door mensen gebeurden die zichzelf christenen noemen mag ik dit dan toeschrijven aan het christendom? Zijn alle christenen nu pedofielen? NEE! Tot slot wil ik aangeven dat Nederlander zijn is geen gunst die iemand mij gegeven heeft of een goedkeuring is die ik van iemand nodig heb! Noch heb ik van iemand toestemming nodig om hier te mogen zijn. Ik ben Nederlander en kies met mijn volle verstand voor de islam. Mijn normen en waarden zijn net zo min superieur als de zogenaamde Nederlandse normen en waarden. Ik accepteer deze als Nederlander en verwacht dat een ander de mijne ook accepteerd. We hoeven elkaars normen en waarden niet op te dringen (ervan overtuigen) of te begrijpen. Ik mag me irriteren en jouw normen en waarden en jij mag je irriteren aan de mijne, maar met wederzijds respect en acceptatie. Dat is vrijheid en dat is Nederland. En wie dat niet bevalt zal toch echt een ander plekje moeten vinden. Tot slot wil ik wel even mijn excuses aanbieden voor mijn opmerking die als bedreiging is opgevat. Dat is er geen, maar wel een belofte dat ik mijzelf en mijn gezin zal verdedigen als deze worden aangevallen! Dat zal iedereen doen hoop ik.

  • luuk zegt:

    Het islamitische geloof is gewoonweg verachtelijk.
    Kijk eens naar Aceh ( noord Sumatra, Indonesië ) hier is de sharia de baas.
    Die lui zijn echt gestoord.

    Maar mogen ze dan wel meisjes van rond de 16 jaar verkrachten in de cel?? ( de meisjes waren daar opgesloten omdat ze een spijkerbroek aan hadden)
    Alles onder het mom van Allah ???

    Laatst zijn nog van aanwezige jeugd ( jongens en meisjes) de haren afgeschoren en uitgekleed om ten toon gesteld te worden als voorbeeld.
    Mag dit dan wel in naam van Allah?

    Een Iman uit Egypte heeft verkondigd dat vrouwen geen wortels en bananen meer mogen aanraken, omdat deze groente teveel op een mannelijk geslachtsorgaan zou lijken…. deze man is echt gestoord.
    Zo gestoord is dus het gehele islam.

    Bah bah bah.

    • Ibrahim Benkhlifa zegt:

      Walgelijk is het zeker, maar nogmaals de daden van volgelingen mogen nooit een vrijbrief zijn om een religie te beeordelen. Zijn nu alle christenen pedofielen? Dat zouden ze nu in de arabische landen ook kunnen denken, maar is dat terrecht?

      • luuk zegt:

        Ben ik met je eens ibrahim, we mogen niet iedereen over 1 kam scheren.

        Ik ben vaak in Indonesie te vinden ( werk e.d)maar wat ik daar elke dag meemaak en ervaar( als ik daar ben) hoe de moslims zich daar gedragen?
        Werkelijk, daar lusten de honden geen brood van.

        Sorry als ik je hiermee aanval.
        Maar die moslim mensen zijn echt ziekelijk gestoord en ontzettend vreselijk dom.
        Indonesië is een prachtig land, maar wordt naar de knoppen geholpen door de achterlijkheid van het islam geloof.
        Het is alleen zo jammer dat ze het zelf niet eens in de gaten hebben.
        Wat ze daar heel belangrijk vinden is het 3 x per dag door die megafoons te blèren.

  • Roelof zegt:

    100% eens met Western Girl.

  • angela zegt:

    eens met western girl

  • western girl zegt:

    Gelukkig dat NL een visum weigert aan een Marokkaanse Iman, diezelfde iman is er een voorstander van dat 9 jarige meisjes ‘volwassen’ zijn en mogen worden uitgehuwelijkt. Ovr pedofielen gesproken…kijk naar landen als Saudi, Egypte, Iran, Irak, Afghanistan etc, waar het de normaalste zaak van de wereld is dat meisjes van 9, 10 jaar oud worden uitgehuwelijkt aan een vent die haar opa had kunnen wezen. Dit soort taferelen gebeurt heden ten dage nog steeds. Meisjes mogen zelf hun huwelijkspartner niet kiezen (ook niet als ze 18 zijn), ze worden uitgehuweljkt. En hoe kun je als 9 jarig meisje uberhaupt je huweljkspartner gaan uitzoeken? Een kind van 9 behoort kind te zijn, lekker buiten spelen, touwtje springen, tikkertje doen, met poppen spelen. Echter in veel islamitische landen is het diep triest gesteld met meisjes van zodra ze de puberteit ingaan (of veelal nog eerder zelfs) lopen ze al met een trouwring om hun vinger. Ik vind dat KINDERMISHANDELING!! Hier in NL staat daar een gevangenisstraf op, maar in moslimlanden is het de normaalste zaak van de wereld. Over pedofielen gesproken. Het is in moslimlanden heel normaal voor een man om met 4 vrouwen te trouwen. Maar andersom…als een vrouw per ongeluk een stukje huid laat zien (stel haar burka zakt af…), dan heeft ze een probleem!! Komt de religieuze kledingpolitie op haar af (ja, die bestaan echt, in Saudi heten ze de Mutawa, ze controleren of vrouwen zich aan de kledingvoorschriften houden). En Ibrahim, dat je schrijft dat ik me eerst moet verdiepen in mijn eigen cultuur. Ik wet dat heel vroeger (ergens in de middeleeuwen) het ook diep triest was gesteld met het Katholieke geloof. Maar ik sla precies de spijker op zijn kop….heel vroeger. Ja…honderden jaren geleden was het in het westen net zo gesteld als hoe het heden ten dagen is gesteld in al die islamitische landen. Het westen waaronder Nederland heeft op een gegeven ogenblik religie los gelaten. En als je dat doet, dan komt er welvaart, dan komt er groei, dan komt er ontwikkeling. Religie daarentegen stagneert, religie zorgt er alleen maar voor dat mensen dom, onderdanig en arm blijven. Religie is manipulatie. Doordat Nederland lang, heel lang geleden religie los heeft gelaten zijn mensen voor zichzelf gaan nadenken, zijn de mensen zelfstandig geworden waardoor er groei & ontwikkeling kan komen. Kijk naar al die moslimlanden, op ieder gebied lopen ze nog 100 jaar achter. Qua onderwijs (merendeel alleen voor jongetjes, meisjes tellen immers niet mee want ze wordt op 11 jarig leeftijd toch uitgehuwelijkt).Qua technologie lopen ze achter, kijk naar de Saudie’s, ze zijn steenrijk maar zelf werken doen ze niet, daar zijn ze te lui voor. Huren ze engineers en artsen uit het rijke westen, en schoonmaakpersoneel uit de Fillipijnen en Thailand. Waarom? Omdat die arabieren te beroerd zijn om zelf hun handen uit de mouwen te steken. Omdat ze het te druk hebben om die Allah te aanbiddden. En daarmee sta je compleet stil, totaal geen groei. Dit geldt niet allee voor Iran of Saudi maar voor ALLE islamitische landen. Ook landen als Marokko, Egypte, Libie, noem maar op. Islam houdt mensen dom. islam onderdrukt mensen. Islam betekent ook onderwerping. Je volledig onderrichten. Ik geloof niet in sprookjes, noch in dingen die ik niet kan waarnemen. Hele volksstammen worden misleid enom de tuin geleid, in de maling genomen, dom gehouden, onder de duim gehouden, uit naam van Allah. Is dat liefde??? Al die mensen die het islam geloof aanhangen, zijn in feite slaven. Slaven van een indoctrinatie. Als er een God zou zijn, dan is dat liefde, en liefde laat vrij. Liefde is vrijheid. Liefde = geen dwang. Liefde kent geen grenzen. De islam bestaat uit alleen maar grenzen want niks mag daar. Islam is gesloten, niks geen openheid. Probeer jij maar eens sexuele voorlichting te geven aan moslimpubers. Dat is taboe. Hoezo openheid. Waar in de islam tref je dat aan? En dan kan men wel roepen dat het VROEGER hier in Nederland idem dito was, en dat de christenen dit en dat hebben gedaan. Dat zal best, maar dan praat je over honderden jaren geleden. Kijk ik naar het hier en nu, dan constateer ik dat het in ALLE moslimlanden triest is gesteld en hoe komt dat? Doordat islam alles stagneert en de mnensen bang maakt en dom houdt.

    • Ibrahim Benkhlifa zegt:

      Beste Western Girl en Luuk, jullie constateringen over misstanden zijn feitelijk juist. Maar de koppeling aan de islam is onjuist. Net zo min dat pedofilie of onderdrukking gekoopeld kunnen worden aan het christendom. De bron van ellende is onwetendheid en niet in staat zijn om zelf te denken. In de arabische wereld hebben de leiders de islam misbruikt om de mensen dom te houden. Als je maar vaak genoeg bid en nergens anders aan denkt of nergens anders mee bemoeit dan komt het goed. Dit is geen Islam beste luuk en western girl. De islam staat juist voor het eigen denken. Wat je nu ziet in de arabische wereld, dat de mensen die de om hervormingen roepen en meer vrijheid willen massaal kiezen voor islamitische partijen, omdat zij weten dat het niet de islam is die hen onderdrukt, maar de leiders die de Islam hebben misbruikt om ze onder de duim te houden zoals de kerk dat heeft gedaan in de middel eeuwen. In die zin left dat gebied inderdaad in donkere (middel eeuwse) tijden. Daar kunnen we het echt wel over eens zijn. Maar waar we in veschillen is dat ik zeg dat we de religie niet als oorzaak mogen zien, niet het christendom en niet de islam. Ik geloof er heilig in dat islam en leefbaarheid, burgerschap, eigen denken etc hand in hand gaan. Ik zeg altijd als het oosten de technologische vooruitgaan en het rechtvaardiheidsgevoel van het westen zou combineren met de beschaving zoals we die hadden in de gouden eeuwen voor de val van andalusie dan zouden we weer complementair aan elkaar zijn en naast elkaar kunnen leven zowel de westerlingen in het oosten als de oosterlingen in het westen. Maar laten we eerst hier in ons eigen landje met elkaar door 1 deur kunnen gaan en alles voor elkaar over hebben als Nederlanders. Ik denk dat we er nu allemaal bij gebaat zijn om hand in hand de economische malaise het hoofd te bieden. We moeten ons nu eigenlijk concenteren op hoe we weer genoeg banen kunnen creeeren, de zorg betaalbaar en beter kunnen maken en de files verder kunnen terug dringen. Onze verschillen in normen en waarden zullen van zelf dan naar de achtergrond gaan.

  • luuk zegt:

    Chappeau western girl

  • western girl zegt:

    Stl ik ga (met mijn bijbel) naar Saudi, dan kom ik het land nog geeneens binnen omdat ik een bijbel bij me heb. Vervolgens ben ik VERPLICHT om me in een zwarte doek te hullen van top tot teen, ook al ben ik een (ongelovige) westerling (ik geloof echt niet), ik ben verplicht om me aan hun rare regels te houden. Sterker nog, ik mag zelfs geen auto besturen in saudi. Een tripje naar Mekka zit er voor mij niet in, omdat ik geen moslim ben. Mekka is alleen toegankelijk voor moslims. Alles wat niet moslim is, komt simpelweg Mekka NIET binnen. Hoezo discriminatie? Wie discrimineert wie? Als moslims ons land binnenkomen, laten wij ze binnen met koran en mogen ze in hun traditionele kledij de straat op. Sterker nog, als een moslim de plaats Lourdes wil gaan bezoeken, dan staat hem dat vrij. Maar owee als Nederlanders de islam zo zoetjes aan zat zijn en owee als wij commentaar op de islam hebben. Dan voelen de moslims zich gedriscrimineert. Ik zal je 1 ding zeggen: moslims worden in het westen in de watten gelegd en krijgen HIER dingen voor elkaar die ze in land van herkomst nog geeneens VOOR elkaar krijgen!! Het is niet dat de Nederlanders discrimineren. Nee, het is de islam die discrimineert, en als wij Nederlanders er wat over zeggen, dan voelen de moslims zich aangevallen. Hier in Nederland hebben we een belangrijk goedje, en dat is vrijheid van meningsuiting. Iets wat ze in alle moslimlanden NIET kennen, en zolang daar de islam nog de dienst uitmaakt, zal er ook nooit vrijheid van meningsuiting komen. Als ik als westerling een broodje ham wil eten in een islamitisch land, kan ik het wel vergeten want er is simpelweg nergens ham te koop. Maar moslims die hierheen komen, kunnen wel schapenvlees (of een islamitische slager) krijgen. Dus wie discrimineert er nu? Wij Nederlanders houden teveel rekenschap met de wensen en eisen van moslims, en dan moet afgelopen zijn. We moeten de rol eens gaan omdraaien. Wij moeten eens met zijn allen naar moslimlanden gaan, en daar van alles en nog wat gaan eisen. Dan eis ik dat ik in mijn bikini op straat kan gaan in Saudi want tja, dat doe ik ook in Nederland, en dan eis ik een broodje beenham want tja, dat eet ik ook in Nederland, en dan eis ik een glas wijn want tja, dat drink ik ook in Nederland. De islam is totaal niet tolerant. De moslims beweren dat de islam een vredelievend geloof is maar dat is bullshit, want de islam is haatdragend. Het staat haatdragend tegenover de joden, homo’s, andersdenkenden etc. Het is intolerant tegenover mensen die geen geloof aanhangen. Islam wordt je gewoon opgelegd, er is totaal geen vrijheid binnen de islam. Islam is geen geloof, het is een ziekte, een kankergezwel. In land van herkomst hebben moslims geen bal te vertellen maar hier in Nederland eisen ze van alles op en moeten WIJ Nederlanders rekening houden met hun ouderwetse gebruiken en gewoontes. Maar hoe zit dat andersom??? De Koran is simpelweg een gevaarlijk boek wat bomvol haat en discriminerende opmerkingen staat. Ik kan het simpelweg niet met de Koran eens zijn. Ik tref er tekstfragmenten in aan waar ik het onmogelijk mee eens kan zijn: “Zij die ongelovig zijn moeten er niet op rekenen [Ons] te vlug af te zijn; ze kunnen er niets tegen doen. En maakt tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen”…. “En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar begaat geen overtredingen; God bemint de overtreders niet. Doodt hen waar jullie hen aantreffen en verdrijft hen waarvandaan zij jullie verdreven hebben. Verzoeking is erger dan te doden. Strijdt niet tegen hen bij de heilige moskee, zolang zij daarin niet tegen jullie strijden. Als zij tegen jullie strijden, strijdt dan tegen hen; zo is de vergelding voor de ongelovigen. Maar als zij ophouden, dan is God vergevend en barmhartig”.
    Soera 8:59,60 Soera 2:190-194

    Het zijn aggressieve teksten waarin wordt gesproken over een gewapende strijd tegen ongelovigen en degenen die tegen moslims strijden. In een videoboodschap van Osama Bin Laden, die op 3 november 2001 door het televisiestation al Jazira werd uitgezonden, werd de linker Koran-tekst geciteerd door een van zijn medestanders als commentaar op de aanslag op de Twin Towers in New York op 11 september 2001 en de reactie van de wereldgemeenschap daarop.

    Met betrekking tot geloofsafval van de Islam vond ik de volgende teksten :

    De sjari’a kent in theorie de doodstraf voor afvalligheid. … het wordt vaak maar moeilijk aanvaardbaar gevonden als iemand zich afkeert van de islam. … De betrokkene kan geïsoleerd raken van zijn eigen familie en doelwit worden van wraak, hoewel dat in tegenstelling is tot de gewetensvrijheid die de koran leert.
    De moslimse juristen zijn het er over eens dat het Islamitisch recht voorschrijft dat wie van de Islam afvalt de doodstraf verdient…
    Dreigen met verstoting uit de gemeenschap, dreigen met met wraakacties en dreigen met de doodstraf zijn eenvoudigweg vormen van dwang. Hier wordt niet duidelijk waar de islam voor staat : Het lijkt erop dat enerzijds het volgens de islam voor een moslim niet mogelijk is een andere godsdienst te kiezen, zonder dat daar enige dwang of dreiging tegenover staat, terwijl anderszijds de islam dwang in godsdienstzaken verbiedt.

    De straffen die de koran noemt, vind ik bijzonder zwaar:

    De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt elk van hen beiden met honderd geselslagen en krijgt in Gods godsdienst geen mededogen met hen, als jullie in God en de laatste dag geloven. Bij hun bestraffing moet een groep gelovigen aanwezig zijn.
    En wat de dief of de dievegge betreft, slaat hun handen af, een vergelding voor wat zij verdiend hebben, als een voorbeeld van kastijding van God. God is geweldig en wijs.
    De vergelding voor diegenen die God en Zijn boodschapper bestrijden en zich inspannen verderf op aarde te brengen is, dat zij gedood of gekruisigd worden of het afhakken van hun handen of hun voeten aan weerszijde of dat zij uit het land verbannen worden. Dat is de vergelding voor hen in deze wereld en voor hen is er een ontzaglijke straf in het latere leven.
    Ik keur overspel niet goed, maar ik vind het niet gepast er straffen voor op te leggen. Ik ben zowiezo tegen lijfstraffen. Wanneer mensen zich op een manier gedragen dat ze een gevaar voor de samenleving vormen, lijkt het mij redelijk dat ze van de maatschappij geïsoleerd worden. Hen zou duidelijk gemaakt moeten worden, waarom het verkeerd is wat ze doen, en hun behandeling zou gericht moeten zijn op genezing. Lichamelijke verminking past daar niet in, want dat kan volgens mij nooit leiden tot genezing. Ik geloof niet in straffen als vergelding of als afschrikwekkend voorbeeld.

    De positie van de vrouw in de islam is een bekend voor niet-moslims moeilijk te begrijpen onderwerp.

    De mannen staan boven de vrouwen omdat God de één van hen (mannen) de voorkeur boven de ander (vrouwen) heeft gegeven en vanwege datgene wat zij van hun bezittingen hebben uitgegeven (slaat op de huwelijksgift). En de deugdzame vrouwen zijn nederig en bewaren wat verborgen is, waarvoor God (hen) bewaart. Zij van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt geen weg om haar te tuchtigen. God is waarlijk verheven en groot. En indien gij vreest, dat gij niet in staat zijt fair te handelen ten opzichte van de wezen, huwt van de vrouwen die u goed dunkt (oorspronkelijk zijn hier de weduwen bedoeld, wier echtgenoten omgekomen zijn in de strijd te Uhud en zijn achtergebleven met kinderen voor wie deze tekst een regeling wil treffen) twee of drie of vier. Maar indien gij vreest dat gij niet rechtvaardig zijt, dan één of wat uw rechterhand bezit (slavinnen worden hier bedoeld). Dat staat dichterbij het niet doen van onrecht.
    God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op : voor een mannelijk (kind) evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke.
    (Soera 4:11)
    Ik geloof niet dat de mannen boven de vrouwen staan. Het is ongepast vrouwen te slaan. Een ander tot gehoorzaamheid dwingen, d.w.z. een ander in zijn vrijheid beknotten, is in de meeste gevallen een vorm van ongeoorloofde dwang. Mannen en vrouwen moeten mijns inziens gelijke rechten hebben. Als het toegestaan zou zijn dat een man met meer dan één vrouw trouwt, dan moet het ook toegestaan zijn dat een vrouw tegelijkertijd met meerdere mannen gehuwd is. (Overigens ben ik daar geen voorstander van; voor mij heeft een monogaam huwelijk de voorkeur.) Slavernij is een van de ergste vormen van onderdrukking en past niet meer in deze tijd. Dat mannen een groter deel uit een erfenis krijgen uitgekeerd, gaat tegen gelijkberechtiging in. Mannen en vrouwen zouden een gelijk evenredig deel moeten erven. (In wezen ben ik tegen het idee van erven; in een “ideale samenleving” erft niemand meer, maar worden alle beschikbare goederen en middelen eerlijk over de mensheid naar hun behoeften verdeeld.) Het geheugen van vrouwen is in zijn algemeenheid niet beter en ook niet slechter dan dat van mannen zodat de getuigenis van een man gelijk gesteld mag worden aan die van een vrouw.

    ik kan maar 1 conclusie trekken, en dat is dat de islam ver achterop loopt met de rest van de wereld. Als ik het in NL voor het zeggen zou hebben dan zou ik per direct alle moskeeen met de grond gelijk maken, een verbod op hoofddoeken invoeren (bidden en geloven doe je maar thuis, daar heb je geen lap stof op de kop voor nodig). Ik zouu de koran direct verbieden (doet Saudi Arabie ook maar dan ten opzichte van de bijbel). Kortom, als ik het voor het zeggen had, dan zou het Nederlands straatbeeld er heel anders uitzien, geen hoofddoeken,geen moskeeen, geen islamitische slagers. Aanpassen, en als ‘t de moslims niet bevalt, opzouten. Moslms mogen BLJ zijn dat ze worden toegelaten in het westen want hier hebben ze vrijheid en democratie, iets wat ze in land van herkomst niet kennen.

    • Ibrahim Benkhlifa zegt:

      Met andere woorden jij zou met dezefde intolerantie regeren waar je de moslims (nogmaals niet ISLAM) van beschuligt? Dan ben je geen haar beter in mijn beleving. De verzen die jij aanhaalt over geweld ruk je totaal uit hun context zoals de terrorsiten dat doen, dus wederom ben je geen haar beter. Met jou aan de macht zouden we niet echt veel beter af zijn dan de Molims nu in hun landen en de joden in de jaren 40! (geen vergelijking met overigens hoor, maar je ideeen neigen wel die kant op)

      Mannen en vrouwen zijn per difinitie niet gelijk. Ik heb geen borsten en jij hebt geen mannelijk geslacht deel. Ik kan niet baren en ongesteld worden en jij wel (tot een bepaalde leeftijd). Vrouwen zijn daarom binnen de Islam gelijkwaardig aan elkaar en niet gelijk. Als jij ze zo nodig gelijk wilt stellen, dan wil ik dat elke moeder ook 40 uur gaat werken en geen zwangerschap verlof meer krijgt. Ik wil dan als man ook geen deel van mij belastingen laten gaan naar de subsidie’s voor kinderopvang. Een vrouw moet dan door blijven werken totdat ze moet bebvallen en dan weer een dag later aan het werk, je wilt toch gelijk zijn dan zul je ook gelijk behandelt worden. ONZIN natuurlijk, maar wel de gevolgen van je eigen beredenring over de gelijkheid van man en vrouw. Een man erft 2 keer zoveel omdat hij met zijn deel wordt geacht binnen het islamitisch economisch systeem dit geheel te spenderen aan derden. Terwijl een vrouw het voor zichzelf mag houden. Dit is rechtvaardigheid dus. Dat een man met vier vrouwen mag huwen is omdat er wereldwijd meer vrouwen zijn dan mannen, op sommige plekken zelfs vier keer zoveel (zoek maar op). Wat moeten al deze vrouwen als iedere man maar met 1 vrouw trouwt? Vreemd gaan met de getrouwde mannen? Want het meerendeel van die vrouwen zal ook wel behoeften hebben neem ik aan. Met zichzelf spelen tot aan hun dood, of altijd alleen blijven lijkt mij erg lastig. Bovendien is het met maximaal vrier vrouwen trouwen een uitzondering en geen regel, omdat er zware eisen aa nworden gesteld die bijna geen man aan kan. In het weste is bigami strafbaar, maar vreemdgaan niet! Is dat rechtvaardig? Als een vrouw buitenechtelijk zwanger raaktr dan staat ze er 9 van de 10 keer alleen voor. Is dat wat je de Nederlandse vrouw gunt. Ga maar kijken in opvang huizen hoeveel er van die (jonge) vrouwen met kind zitten helemaal aan hun lot over gelaten. De Islam onderkent daarom alleen maar echtelijke relaties waarbij de man verplicht wordt om te voorzien in de leefbehoefen van de vrouw. En over de getuigenis van de vrouw, dit is bedoelt voor de periode waarin de vrouw een beslissing moet nemen in haar maandelijkse periode of tijdens haar zwangerschap. Dit zijn fysieke en emotionele zware momenten waarin de vrouw 9zeker wat de menstruatie betreft) vaker dan de man in een situatie terecht kan komen waarop het lastiger is om de ratio te gebruiken. De wetenschap heeft dit ook bevestigd. tot slot wat dit betreft, de vrouw wordt in de Islam (niet moslims van vandaag helaas) gezien als de pilaar van de samenleving, omdat zij voor de volgende generatie zorgt vanwege haar vermogen om te baren en haar gave om moeder te zijn. Zij heeft de moeilijkste taak, veel moeilijker dan de man. Het is makkelijker om elke dag te gaan weren en weer thuis te komen als man. Vrouwen kunnen en doen dat ook, maar daarnaats hebben ze ook die moederlijke gave waar een man nooit aan kan tippen al zou hij willen. Daarom wil de Islam haar beschremen tegen de harde realiteit van de werkvloer, politiek etc. Niet omdat zij het niet kan maar omdat ze belangrijker is dan dat.

      En over Mekka gesproken, het vaticaan kom je ook niet binnen als moslim en dat vind ik niet erg, dat kan ik respecteren. Nogmaals misstanden vindt je overal en is van alle tijden. Jij kiest ervoor om alleen die van de moslims te zien en die dan te relateren aan de islam. Dat vind ik erg jammer, want je hebt een scherp oog voor detail.

      • western girl zegt:

        je zegt dat er in opvanghuizen velen jonge meiden zijn die er alleen voor staan. In het westen hebben we tenminste nog opvanghuizen en uitkeringen. Iets wat in alle moslimlanden niet te vinden is. In het westen hebben we vangnetten. Iets wat ze in alle moslimlanden niet hebben. Als hier een meid per ongeluk zwanger raakt en stel, ze staat er alleen voor, dan hebben we hier subsidie, hulpverlening, opvang etc. In alle moslimlanden kun je die hulp wel vergeten. Sterker nog, zo’n meid zou een schande zijn voor de familie. Eerwraak is ook iets wat veelvuldig voorkomt in moslimlanden. Als een meid uitgehuwelijkt wordt en zij wil dat niet, dan is het voor vader/broer heel normaal om haar dan maar ‘koud’ te maken. Of stel dat een moslimmeisje besluit om met een ongelovige te gaan trouwen, of met een westerling. Dan heb je de poppen helemaal aan het dansen, zoiets is bijna ondenkbaar. In de islam mag een moslimman trouwen met wie hij wil, een moslimvrouw heeft die luxe niet, zij mag alleen maar trouwen met een moslimman want tja…een vrouw baart kinderen en binnen de islam is het natuurlijk van (levens)belang dat de nagelachten allemaal het islamitisch geloof aanhangen. Ik heb het over gelijkwaardigheid tussen mannen + vrouwen. Met andere woorden: zowel voor vrouwen als voor mannen dezelfde rechten en plichten en niet dat je de een boven de ander plaatst. Jij haalt het hele begrip uit zijn context en komt met vergelijkingen aan zetten waar ik geen chocola van kan maken. Ik heb niet gezegd dat vrouwen een dag na hun bevalling maar weer moeten gaan werken, noch heb ik iets gezegd over de lichamelijke verschillen tussen een man en een vrouw. Daar gaat het mij absoluut niet om, maar wel om de gelijkheid qua rechten en plichten. En die gelijkheid is ver te zoeken binnen de islam. In de islam mag een vrouw haar schoonheid niet laten zien aan andere mannen. Dat slaat al helemaal nergens op. Je mag als vrouw zijnde TROTS op je uiterlijk zijn en dat mag de hele wereld ook zien. Maar dat geldt niet in moslimlanden, want daar moet een vrouw zich in een raar gewaad hullen, alsof het een schande is om vruow te zijn. In moslimlanden mogen vrouwen geen vrouw zijn en dat noem ik discriminatie. Als een vrouw haar schoonheid moet verbergen, dan moet een man dat ook. Dan moet een man zich ook maar gaan hullen in een lapje stof. En overigens, in opvangtehuizen waar jij het over had, zitten merendeel allochtonen. Meisjes van islamitische afkomst omdat ze vaak worden verstoten door familie (omdat het natuurlijk een schande is dat ze een alleenstaande is). Een vrouw mag zich niet sexy kleden volgens de islam want dat is uitdagend. Daarom moet ze er maar uitzien als een zoutzak en haar vrouwelijke vormen bedekken met een vuilniszak. Ik vind dat een vrouw zelf moet bepalen wat ze wel of niet aantrekt en hoe ze erbij wilt lopen, zoiets laat je je niet door een of ander boek opleggen. Ga een keer naar de markt toe, je ziet daar veel van die Turkse of Marokkaanse moekes, compleet met soepjurk, hoofddoek, geitenwollen sokken in afgetrapte schoenen of slippertjes. Noem jij dat aantrekkelijk en verzorgd? Noem jij dat representatief? Ik niet. Het ziet er niet uit, het is om je dood te schamen, het ziet er onverzorgd uit en zoiets hoort simpelweg niet in een westers cultuur thuis. Over vreemdgaan, als een vrouw vreemd gaat gebeurt het in veel moslimlanden dat ze gestenigd wordt. Dat noem ik mishandeling. En wat denk je als een vrouw gaat scheiden? Negen van de tien keer gaan de kinderen naar de man toe, heeft de moeder nog geeneens inspraak. Nee…..gelijkheid en vrouwenrechten binnen de islam is om te huilen. Dat is totaal niet ontwikkeld. Kijk naar het journaal, altijd het MO en altijd problemen. Overal waar de islam heerst, zijn er problemen. Islam houdt mensen dom, arm en het geloof onderdrukt mensen. Islam gaat niet met de tijd mee, islam wilt dat de tijd met de islam meegaat. Zolang al die islamitische landen geen afstand nemen van het geloof, zal het altijd arm en onderdrukt blijven. Al die islamitische landen zouden er verstandig aan doen als ze hun geloof eens op de achtergrond gaan schuiven, zodat er ruimte kan komen voor groei en ontwikkeling maar de islam houdt groei en ontwikkeling tegen. Je kan wel beweren dat het aan de leiders ligt maar dat betwijfel ik. Deels zal het inderdaad aan die leiders liggen, maar zij baseren hun manier van denken en handelen weer op en vanuit het geloof. In alle moslimlanden is er geen scheiding van staat en kerk (of laat ik zeggen moskee). Hoeveel kerken en katholieke scholen tref jij aan in moslimlanden? Je kan ze op 1 hand tellen. Als je daar van je geloof afstapt, hangt er de doodstraf of gevangenisstraf boven het hoofd. In de koran staat ook dat een man zijn vrouw een corrigerende tik mag verkopen als zijn vrouw niet gehoorzaam is. Dat is mishandeling! Als moslims hun geloof zo belangrijk vinden, waarom gaan ze dan niet wonen in Saudi Arabie, kun je islamiet zijn zoveel je maar wilt. Ga dan lekker daar naartoe, kun je je hart ophalen, heb je geen last meer van Nederlanders die het gedrag van moslims spuugzat zijn. Nederlanders zijn de moslims en het islamitisch geloof gewoonweg beu. De islam hoort niet thuis in Europa. Laat dat geloof lekker blijven daar waar ‘t vandaan kwam. Wat ze daar in die woestijnen doen zal mij een biet wezen, maar niet hier! Mijn voorouders hebben hard gevochten voor democratie en vrijheid. Met de islam raken wij onze vrijheden en democratie weer krijt en daar zitten wij echt niet op te wachten. Wij NL hebben geen behoefte aan die rare en ouderwetse gewoontes van dat islamitisch geloof.

  • western girl zegt:

    @Ibrahim: je schreef dat Moslims in Nederland beperkt worden. Moslims worden in de watten gelegd. Moslims worden door hun eigen geloof beperkt, niet door de samenleving. Moslims die in het rijke Westen wonen, mogen nog van geluk spreken, want moslims in islamitische landen, hebben al helemaal geen vrijheid & democratie. Ik kan me nog goed herinneren toen die Deense striptekenaar een cartoon getekend had over Mohammed met een (kort) lontje erop. Wij westerlingen zien daar de humor er wel van in. Maar ojee….het hele Midden Oosten stond op zijn kop. Masaal gingen ze daar de straat op om leuzen te roepen als “dood aan Amerika, dood aan Denemarken, dood aan Europa, etc”. Noem mij 1 westers land op die dit soort barbaarse gedrag ook uitvoert? Gaan wij westerlingen met spandoeken en leuzen als ‘dood aan Iran’ ook de straat op? Doen westerse mensen dat ook? Nee! En weet je waarom? Omdat wij westerlingen beschaafd, vooruitstrevend, ontwikkeld en vooruitstrevend zijn. Het geeft tevens aan dat islamitische mensen een kort lontje hebben. Als je een grapje maakt over allah of Mohamed (de pedofiel), dan zijn ze meteen op hun teentjes getrapt. Ik kan me nog goed heugen dat in de jaren 80 een Nederlandse formatie een plaat had gemaakt wat over de Paus ging (popie Jopie heette die plaat). Dat was ook hilarisch/sarcatisch bedoelt. Nederlanders konder erom lachen, niemand die hier met spandoeken en leuzen de straat opgingen om te protesteren omdat men zich aangevallen voelde omdat er een plaat over de Paus was gemaakt. Maar doe je dit over de islam, dan voelen de moslims zich aangevallen. Ik kan me ook herinneren dat Saldam Rushdie een boek heeft geschreven (d duivelsverzen), in dat boek beschrijft hij hoe achterlijk de koran is. En wat denk je?? Iran spreekt een ‘fatwa’ over hem uit. Oftewel de doodstraf, want Iran wilde hem liever dood dan levend terug. Terwijl Saldam zijn boek een bestseller was. Hoezo vrijheid van meningsuiting? Waar in de islamitische landen tref je dat aan? Als je commentaar hebt op de islam, zijn al die moslims direct boos en beledigt. Dat geeft ook aan hoe intolerant en onverdraagzaam ze zijn. Als ik zo’n enge man in zo’n zwarte of witte soepjurk zie, met een baard waar de kerstman nog jaloers op wordt, zie, dan kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat die gasten, die enge baardmannen, totaal geen ontwikkeling hebben meegemaakt. Ze leven/denken nog zoals holbewoners dat deden.

    • Ibrahim Benkhlifa zegt:

      Beste Western Girl, jij en ik zullen het niet eens worden op deze avond. Jij blijft erbij dat de islam het bron van het kwaad is, deels omdat jij je baseert op uitleg die totaal uit zijn context is gehaald en dus feitelijk onjuist en deels omdat jij (mis)daden van moslims koppelt aan de islam. Bovendien leef je in de waan dat het westen en haar democratie en beeld van vrijheid (wat overigens vals is) superieur is en de waarheid in pacht heeft. Dit neigt naar arrogantie. Ik ben het niet eens met jouw visie, en kan hetzelfde over jouw opvattingen roepen als jij doet over de islam (geen moslims dit keer). Maar ik zou jou vrijheid nooit beperken om dit te zeggen en te vinden. Ik ben het niet met je eens maar zou bereid zijn te sterven jou recht te verdedigen dit te kunnen zeggen. Tot slot, Iran is geen islamitisch land by the way maar een shiitisch land, als je het over het as van de kwaad willen hebben dan heb je daar een goed voorbeeld aan (net als Israel wat mij betreft).

  • western girl zegt:

    sjiieten, soennieten, wahhabisme, salafisme, geef ‘t een naam, het komt uiteindelijk op 1 ding neer en dat is de leer van de islam. En of het nu van links of van rechts komt, van boven of van onder, het is islam en islam en de Westerse waarden & normen gaan nu eenmaal niet samen.
    Het westen is haar tijd ver vooruit, het westen loopt voorop. Islam leeft nog volgens de middeleeuwen. Daarom botst het ook tussen de islam en het westen.

    Vanuit de islamistische ideologie worden onder andere de universele mensenrechten zoals neergeschreven in de UVRM afgewezen. Vooral de gelijkheid tussen man en vrouw, en de vrijheid van religieuze en politieke overtuiging is voor hen niet bespreekbaar. Voor veel islamisten is het verlaten van de islam (ridda), apostasie, totaal onaanvaardbaar. Het is voor hen een zware misdaad, waarop volgens hen de doodstraf hoort te staan conform de sharia. In westerse landen hebben juristen de relatie tussen sharia, islamitisch familierecht en het burgerlijk recht in Europa onderzocht. Zowel de Britse jurist Sebastian Poulter als het Europees Hof voor de Rechten van de Mens [1] besloten dat de Koran en de sharia, in een letterlijke interpretatie, onverzoenbaar zijn met de seculiere, democratische rechtsorde. Voor veel belijdende moslims is het evident dat de Koran en sharia gevolgd dienen te worden.

    Heilige oorlog

    De Koran roept de moslims op tot djihaad fi sabiel Allah, “zich inspannen op de weg van Allah”, de technische term voor “oorlog tegen de ongelovigen”. Op zeker 23 plaatsen in de Koran worden de moslims opgeroepen om strijd te voeren tegen de ongelovigen.

    Hellevuur voor de ongelovigen

    Een eerste kategorie verzen betreffende de relatie tussen moslims en anderen zijn de talrijke vervloekingen van de ongelovigen. Zij roepen de gelovigen niet rechtstreeks op tot agressie tegen de ongelovigen, maar scheppen wel een zeer absolute tegenstelling tussen hen en de moslims, en daarmee de mentale instelling die de heilige oorlog mogelijk maakt. In zeker 32 passages worden de ongelovigen als Gods vijanden en als brandstof voor het hellevuur voorgesteld.

    Niet-integratie

    De Koran verbiedt ook vriendschap met ongelovigen in zeker 10 passages, m.n. :

    66) “Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u.” [2:221]
    67) “Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen.” [3:28]
    68) “Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap.” [3:118]
    69) “En met degenen die zeggen : ‘Wij zijn christenen’, hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding.” [5:14] 70) “O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden.” [5:51]
    71) “Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt.” [5:57]

    Je zegt dat Iran geen islamitisch land is maar sjiietisch. Merendeel van de moslims in Iran is inderdaad sjiietisch, er zijn echter ook soennieten te vinden in Iran. Dit alles maakt iran nog steeds een islamitisch land. Wil je soms beweren dat Iran een katholiek land is? Of het nu sjiietisch of soennitisch is, de wortel is islam. De officiele naam van Iran is: Islamitische Republiek Iran. Tada…volgens mij zegt het 1e woord meer dan genoeg. En of er nu vanuit sjiietisch oogpunt of vanuit soennitisch oogpunt gekeken wordt, beide gevallen is het nog steeds achtergesteld in de ogen van een westerling.

    • Francis zegt:

      Het probleem is dat er belangen op het spel staan. En de enige belangen die gelden zijn dezelfde belangen. Iran heeft veel olie maar er wordt niets gekocht, of weinig. Dat heeft te maken met de hogere of andere eisen die Iran stelt aan haar olie dan de Saudisch doen. En zo lang die leveren is Iran de vijand

      Begrijp me goed, ik draag ze allebei geen warm hart toe, maar dat is een aandere discussie

  • ibrahim zegt:

    Excuses Western girl en Francis, ik moest training geven en kon niet eerder reageren. Het is nu erg laat en moet gaan slapen, morgen vroeg op staan om mijn vrouw te helpen met koken want we krijgen visite (dat gaat ook gewoon door) wel wil ik nog even kwijt dat ik het een genoegen vond om met jullie te discusseren, al was en ben ik het met veel standpunten niet eens, maar dat hoeft ook niet. Mijn standpunten en argumenten zijn wat dat betreft ook falsifiseerbaar aangezien ik ook maar een mens ben die verre van perfect is. Duidelijk wil ook maken dat ik nimmer kwetsend wilde zijn. Excuses als dat wel zo ervaren is door sommigen. De winst die ik meeneem is dat ik heb geleerd hoe sommige mensen tegen de islam en moslims aankijken en dat we best wel met elkaar kunnen leven als we op fatsoenlijke wijze elkaars standpunten bestrijden met argumenten en beschaafde woorden. Nogmaals, het was me een waar genoegen Western girl. Weltrusten iedereen.

  • Ron zegt:

    Dit is nu een zeer wijze rechter.

Geplaatst door op 23/12/2011 om 12:00 en gearchiveerd onder Buitenland, Samenleving .

Laatste posten

RSS Videos

RSS Quasi Mundo

RSS Grenswetenschap

RSS Wetenschap

RSS Telegraaf

RSS AD

RSS Volkskrant

RSS Meer nieuws

RSS Internationaal